Vijesti

Ashwagandha i stres

Email facebook twitter LinkedIn gbuzz
Ashwagandha i stres

Izvor: Journal of Ethnopharmacology 

Ekstrakt korijena biljke ashwagandha može povećati kardiorespiratornu izdržljivost i ubrzati oporavak kod zdravih odraslih sportaša, istovremeno pomažući u upravljanju stresom. Znanstvenici su u istraživanju okupili 50 zdravih odraslih sportaša i nasumično im dodijelili uzimanje ekstrakta korijena ashwagandhe u dozi od 300 mg 2x/dan, ili placebo, tijekom osam tjedana. Kardiorespiratorna izdržljivost procijenjena je pomoću maksimalnog primitka kisika (VO2max) dok je upravljanje stresom procijenjeno pomoću brojnih upitnika i testova, a izmjerene su i razine antioksidansa.

Kod ispitanika koji su uzimali ekstrakt ashwagandhe uočeno je značajno poboljšanje u razini maksimalnog primitka kisika u odnosu na placebo skupinu. Uz to, uočena su značajna poboljšanja u rezultatima testova i upitnika za procjenu upravljanja stresom kod ispitanika koji su uzimali ispitivani ekstrakt, u usporedbi s placebom. Razlike među skupinama bile su mjerljive već nakon četiri tjedna intervencije.

Važno je istaknuti da ni u jednom istraživanju nisu zabilježene nuspojave uzimanja ekstrakta korijena ashwagandhe. Dosadašnja otkrića pokazuju da taj ekstrakt može uspješno poboljšati kardiorespiratornu izdržljivost i kvalitetu života zdravih odraslih sportaša, zaključili su istraživači.