Vijesti

Visoke doze omega-3 protiv stresa

Email facebook twitter LinkedIn gbuzz
Visoke doze omega-3 protiv stresa

Izvor: Molecular Psychiatry 

Svakodnevno uzimanje visoke doze omega-3 masnih kiselina može pomoći usporiti učinke starenja, suzbijajući oštećenja i povećavajući zaštitu na staničnoj razini tijekom i nakon stresnog događaja, pokazali su rezultati novog istraživanja. Naime, znanstvenici su nasumično rasporedili 93 žene i 45 muškaraca u tri skupine. Tijekom četiri mjeseca prva skupina uzimala je 1,25 g omega-3 masnih kiselina na dan, druga skupina 2,5 g omega-3 na dan, a treća skupina uzimala je placebo. Sudionici su pristupili Trier socijalnom stresnom testu prije i nakon razdoblja intervencije. To je 20-minutni test koji uključuje petominutno držanje govora i petominutno rješavanje artimetičkog zadatka, što pouzdano uzrokuje upalni stresni odgovor.

Rezultati su pokazali da je uzimanje velike doze omega-3 masnih kiselina u obliku dodatka prehrani smanjilo stanična oštećenja tijekom testa otpornosti na stres. Razine kortizola smanjile su se u prosjeku za 19%, a interleukina 6 za 33% u usporedbi s placebom. Uz to, obje doze omega-3 masnih kiselina nisu bile povezane s promjenama u razinama telomeraze dva sata nakon testa otpornosti na stres. To pokazuje da se svaki potreban popravak stanica povezan sa stresom, uključujući obnavljanje telomera, može izvesti kao i obično. S druge strane, u placebo skupini uočeno je smanjenje u broju telomeraza za oko 24%, dok su se razine protuupalnog interleukina 10 također u prosjeku smanjile za najmanje 20%.

Znanstvenici smatraju da uzimanje omega-3 možda neće biti od posebne pomoći osobama koje nemaju povećani stupanj upale u organizmu. Međutim, za osobe koje pate od depresije, uzimanje omega-3 moglo bi biti korisno. Iako preostaje mnogo pitanja na koja treba odgovoriti prije donošenja preporuke koja se odnosi na povezanost unosa omega-3 masnih kiselina i smanjenja stresa, istraživanja u tom području napreduju u dobrom smjeru, zaključuju autori studije.