Dodaci prehrani za spavanje

Email facebook twitter LinkedIn gbuzz

 Iako uloga spavanja nije potpuno razjašnjena, zna se da je važan za oporavak organizma i funkciju metabolizma

Dodaci prehrani za spavanje

 

Spavanje je fiziološki, privremeni, periodični i ritmični prekid budnosti. Iako uloga spavanja nije još potpuno razjašnjena, znamo da je važno za oporavak organizma i funkciju metabolizma. Zbog sve veće učestalosti, neodgovarajućeg prepoznavanja i liječenja, poremećaji spavanja danas su veliki problem. U Hrvatskoj od nesanice pati 26% ljudi, i to 15% od lakšeg, a 11% od težeg oblika. Zanimljiva je i činjenica da od nesanice češće pate žene i osobe starije životne dobi.

Stoga ne čudi da su na tržištu dostupni brojni pripravci u obliku dodataka prehrani namijenjeni borbi protiv nesanice.

Dodaci s melatoninom zasigurno su „broj 1“ kada se govori o pripravcima protiv nesanice. Melatonin je hormon koji se prirodno sintetizira u ljudskom organizmu, i to u epifizi – maloj žlijezdi koja se nalazi u mozgu. Lučenje melatonina počinje u večernjim satima kad pada mrak, a ujutro pojavom svjetla njegovo lučenje se smanjuje.

Činjenica da se starenjem prirodna sinteza melatonina smanjuje, može objasniti zašto je nesanica češća kod osoba starije životne dobi. Meta-analize su pokazale da terapija dodacima prehrani s melatoninom poboljšava kvalitetu sna i produljuje njegovo trajanje, a pritom ne dolazi do tolerancije na taj aktivni sastojak.

Osim dodataka prehrani s melatoninom, na tržištu postoje i mnoge formulacije koje sadrže kombinacije aktivnih sastojaka koje su pokazale pozitivno djelovanje protiv nesanice. Neki od najpoznatijih i najčešće korištenih sastojaka su: odoljen (valerijana), vitamini B skupine, magnezij, lavanda i ljubičasta pasiflora.

U Nutri-inspekciji usporedite dodatke prehrani s polica ljekarni u Hrvatskoj.

 


Email facebook twitter LinkedIn gbuzz
Banner Banner