Jasnom vizijom u optimističnu budućnost

Email facebook twitter LinkedIn gbuzz

Tvrtka Biovitalis d.o.o. obilježava 25 godina uspješnog poslovanja

Jasnom vizijom u optimističnu budućnost

Jasnom vizijom kreiramo optimističnu budućnost

Obilježavanje 25 godina uspješnog poslovanja u izrazito kompetitivnoj djelatnosti, prijenos obiteljskog posla s osnivača na prvu generaciju nasljednika, balansiranje između uloge kreatorice brojnih inovativnih kozmetičkih i farmaceutskih proizvoda, direktorice tvrtke sa 15 zaposlenih i uloge majke četvero djece, više su nego dovoljan povod za intervju s magistrom farmacije Ivanom Zagorec Kolednjak, vlasnicom tvrtke Biovitalis d.o.o.

 

Kako biste opisali tvrtku Biovitalis d.o.o. i njezin dosadašnji razvoj?

Glavna djelatnost tvrtke Biovitalis d.o.o. je proizvodnja farmaceutskih i kozmetičkih proizvoda te dodataka prehrani, koja se odvija u novoizgrađenoj i suvremeno opremljenoj tvornici u mjestu Turčin pokraj Varaždina, na sjeverozapadu Hrvatske. Biovitalis je prije svega obiteljska tvrtka koju sam vlasnički i upravljački preuzela 2012. godine od svoje majke Đurđice, farmaceutskog tehničara,  koja je tvrtku osnovala 1996. godine, u našoj obiteljskoj kući.

Od malena sam odrastala uz mirise ljekovitog bilja i proizvodnju, pa je i moj izbor fakultetskog obrazovanja bio očekivan i meni sasvim prirodan. Tvrtka je tijekom godina rasla i prošla sve očekivane faze razvoja: od početka rada u obiteljskoj kući, zatim izgradnja jednog proizvodnog objekta 2000. godine, pa izgradnja drugog, većeg proizvodnog objekta 2006. godine.

Danas ovu značajnu obljetnicu obilježavamo u suvremeno opremljenoj tvornici u koju smo se uselili u travnju 2019. godine, a kvalitetu projekta prepoznala je i država Hrvatska koja je izgradnju i opremanje podržala sa 45% bespovratnih sredstava iz strukturnih fondova Europske unije. Projekt izgradnje i opremanja nove tvornice nagrađen je i nagradom LIDER INVEST-a za najbolju proizvodnu investiciju u kategoriji malih tvrtki u Republici Hrvatskoj za 2019. godinu.

 

Po čemu su Biovitalis proizvodi jedinstveni? Zašto Vas potrošači vole?

Biovitalis je prepoznat po kvaliteti i djelotvornosti svojih proizvoda koji se prodaju pod istoimenim brendom BIOVITALIS®, i to isključivo u ljekarnama i specijaliziranim trgovinama, a u posljednje vrijeme i u specijaliziranim web trgovinama. Postojeći portfelj broji gotovo 70 proizvoda koji su podijeljeni u sljedeće skupine: tekući dodaci prehrani, prirodna kozmetika za lice i tijelo, linija za njegu vrlo suhe kože sklone atopiji, linija proizvoda za ljeto, linija proizvoda za zaštitu od insekata (repelenti), linija proizvoda za dezinfekciju, te aromaterapijski proizvodi.

Filozofija tvrtke sadržana je u sloganu koji glasiSnaga prirode obogaćena znanjem i inovativnošću u srcu je svakog BIOVITALIS® proizvoda. Sinergija dragocjenih znanja iz prošlosti, prirodnih sastojaka i tradicionalnih receptura te inovativnog pristupa razvoju, misao su vodilja prilikom kreiranja jedinstvenih visokovrijednih proizvoda za zdravlje i ljepotu.

 

Danas su potrošači dobro informirani, čitaju deklaracije i raspituju se o sastojcima, očekuju učinkovite i djelotvorne proizvode koji sadrže prirodne sastojke. Kako Vi gledate na ta očekivanja potrošača?

Činjenica je da je kupac danas u puno boljem položaju nego prije samo desetak godina, a razlog toj prednosti leži u dostupnosti informacija o sastojcima, djelovanju, ali i informacijama o bolestima, simptomima, pa i savjetima za liječenje. U potpunosti podržavam načelo donošenja informirane odluke o kupnji, ali smatram da nije dobro da potrošači postanu i liječnici i farmaceuti i da sami sebi kreiraju terapiju. To je područje u kojem mi kao struka  i odgovorni proizvođači moramo zapravo zaštiti potrošače od pogrešne primjene i neadekvatnog korištenja proizvoda.

Upravo s ciljem dokazivanja djelotvornosti naših proizvoda, Biovitalis koristi stručno znanje i empirijska istraživanja, te provodimo nekoliko kliničkih istraživanja.

Iako ju je pandemija korona virusa usporila, pri kraju smo provedbe kliničkog ispitivanja učinkovitosti Biovitalis proizvoda za vrlo suhu kožu sklonu atopiji, koje se provodi u Klinici za dječje bolesti Zagreb u Klaićevoj, pod nadzorom dermatologa prim.dr.sc. Nives Pustišek, spec.dermatovenerologije i doc.dr.sc. Suzane Ožanić Bulić, dr.med. spec. dermatovenerologije.

Ponosna sam  i na međunarodnu suradnju u kojoj zajedno s Institutom za djecu s plućnim bolestima Skoplje, Republika Sjeverna Makedonija, partnerski sudjelujemo u provođenju kliničkog ispitivanja učinka beta-glukana na markere oksidativnog stresa kod djece s alergijskim rinitisom.

U ožujku ove godine započeli smo i istraživanje učinkovitosti novog proizvoda iz Biovitalis asortimana kojeg ćemo uskoro predstaviti javnosti. Istraživanje se provodi u suradnji s znanstvenim institutom Fundacion Tecnalia Research and Innovation iz Španjolske, a u sklopu programa Inovacijski vaučeri za MSP-ove, referentni broj natječaja: KK.03.2.2.03, odnosno, uz financijsku pomoć iz strukturnih fondova Europske unije.

Jako smo uzbuđeni, jer se radi o proizvodu koji će za Biovitalis predstavljati iskorak u diviziju proizvodnje medicinskih proizvoda. 

 

Jesu li Biovitalis proizvodi dostupni samo u Hrvatskoj ili i na drugim tržištima?

Biovitalis proizvodi dostupni su u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Crnoj Gori, Kosovu, Albaniji, ali i u Nizozemskoj, Belgiji te Finskoj. U tijeku su pregovori za izlazak na njemačko tržište gdje postoji veliki interes za visokokvalitetnim proizvodima nišnih proizvođača poput tvrtke Biovitalis. Potrošači žele proizvode s pričom, s dušom, koji im ulijevaju povjerenje, a na nama je da to povjerenje i opravdamo.

 

Ulaganje u kvalitetu je kontinuirana aktivnost. Da li Biovitalis posjeduje certifikate upravljanja kvalitetom?

Naš portfelj proizvoda pridonosi zdravlju i ljepoti potrošača, pa kvaliteta i djelotvornost naših proizvoda moraju biti besprijekorni. To je moguće osigurati samo stalnim unapređenjem svih procesa u tvrtki: od nabave sirovina i ambalaže, ulazne kontrole, kontrola tijekom procesa proizvodnje, te naravno završne kontrole gotovog proizvoda. U svih 25 godina poslovanja, paralelno s razvojem broja proizvoda i ulaganja u proizvodnu opremu, značajna financijska sredstva izdvojili smo u edukaciju zaposlenika i implementaciju sustava upravljanja kvalitetom.

Poslovanje tvrtke certificirano je sukladno Dobroj proizvođačkoj praksi (DPP) za kozmetičke proizvode (ISO 22716:2007), te sukladno zahtjevima HACCP-a za proizvodnju dodataka prehrani. Oba certifikata dodijelila je međunarodna tvrtka DNV GL čime je potvrđeno da je poslovanje usklađeno sa smjernicama koje jamče kvalitetu i sigurnost  kozmetičkih proizvoda i dodataka prehrani. Pred nama je i certifikacija standarda ISO 13485:2016 koji obuhvaća zahtjeve za sustav upravljanja kvalitetom medicinskih proizvoda.

 

Tko su članovi tima s kojima kreirate ciljeve i upravljate razvojem tvrtke?

Tvrtka danas ima 15 zaposlenika, a ponosna sam da su s nama zaposlenici koji su u tvrtki još od osnivanja. Njegujemo obiteljski odnos i vjerujem da i to pridonosi zadovoljstvu rada u našem timu. Danas tvrtku operativno vodim zajedno sa svojim suprugom, mr.sc. Stjepanom Kolednjakom, diplomiranim ekonomistom, koji ima bogato upravljačko iskustvo na raznim menadžerskim pozicijama u financijskom sektoru u Hrvatskoj. Vjerujem da zajedno činimo jako dobru kombinaciju specifičnih vještina i znanja koje su nam potrebne za vođenje i razvoj tvrtke. S obzirom da je proizvodnja iznimno zahtjevna djelatnost, velika podrška i pomoć su mi voditeljica proizvodnje i voditeljica kontrole kvalitete, s kojima aktivno radim na stalnom unapređenju kvalitete proizvoda, ali i sustava upravljanja kvalitetom.

 

Stječe se dojam da podržavate „pozitivnu diskriminaciju“ i da žene u Vašoj kompaniji imaju prednost. Je li to uistinu tako?

Osobno podržavam žensko poduzetništvo i rado ističem činjenicu da Biovitalis zaista može poslužiti kao odličan primjer ženskog i obiteljskog poduzetništva. Naše napore prepoznala je i Europska banka za obnovu i razvitak (EBRD) čije smo programe koristili u nekoliko navrata i koja je upravo Biovitalis odabrala kao primjer dobre prakse, te koristi naš case study u zemljama diljem svijeta kao poticaj i motivaciju ženama poduzetnicama. Iznimno sam ponosna na činjenicu da priča o Biovitalisu inspirira i druge poduzetnice da krenu u poduzetničke vode.

U našoj tvrtki svi imaju mogućnost napredovanja i trudimo se osigurati poticajno radno okruženje svim zaposlenicima, neovisno o spolu. Ali činjenica je da su na svim vodećim pozicijama žene i vjerujem da je i to jedan od razloga našeg uspjeha.

 

Kako je situacija s virusom COVID-19 utjecala na poslovanje Vaše tvrtke?

Sve događaje iz ožujka prošle godine, za vrijeme prvog zaključavanja (lock-downa) sigurno ću pamtiti cijeli život. S jedne strane imali smo skoro potpunu obustavu svih dobavnih lanaca, posebno iz EU zemalja, s druge strane potražnja za našim proizvodima za očuvanje imuniteta bila je na povijesno visokim razinama. S obzirom na situaciju i potražnju na tržištu, iznimno smo se brzo organizirali i u rekordnom  vremenu registrirali i tržištu ponudili vlastitu liniju proizvoda za dezinfekciju. Trebalo je osigurati normalno odvijanje proizvodnje u pandemijskim uvjetima i očuvati zdravlje zaposlenika. A  kada smo uspjeli sve to posložiti na poslu, kod kuće su se izazovi nastavili, jer je trebalo djeci pojasniti o kakvom se to nevidljivom neprijatelju radi, zašto moraju biti kod kuće, i zašto im se život preko noći promijenio naglavačke.

S vremenskim odmakom mogu reći da smo vrlo dobro reagirali i da smo se dobro snašli, i poslovno i privatno. Zadržali smo sve zaposlenike, pa čak i povećali broj za dva nova djelatnika.

 

Kako vidite razvoj poslovanja u budućnosti?

Današnju tržišnu poziciju Biovitalisa mogu zahvaliti predanim zaposlenicima, lojalnim potrošačima i pouzdanim partnerima. Vjerujem da je budućnost za našu tvrtku svijetla, jer ćemo i dalje osluškivati potrebe naših kupaca i pokušati adekvatno odgovoriti na njih. I dalje ćemo ulagati u kvalitetu i djelotvornost Biovitalis proizvoda baziranih na aktivnim prirodnim sastojcima, te opravdati povjerenje naših zaposlenika, partnera i kupaca.

 

 

 


Email facebook twitter LinkedIn gbuzz
Banner Banner