Utjecaj mikrobiote crijeva na terapijsko liječenje karcinoma

Utjecaj mikrobiote crijeva na terapijsko liječenje karcinoma

Izvor: Nature Communications

Rezultati nekoliko nedavno provedenih studija pokazali su da sastav mikrobiote crijeva ima ključnu ulogu u razvoju i napredovanju karcinoma kao i u djelotvornosti liječenja. Čini se da je bakterijska vrsta Akkermansia muciniphila posebno važna za pozitivan odgovor na jednu vrstu imunoterapija. Znanstvenici su studijom nastojali ispitati međusobno djelovanje sastava mikrobiote crijeva i oralnih lijekova kod pacijenata s karcinomom prostate. Lijek abirateron acetat metabolizira se pomoću bakterija u crijevima da bi se smanjio broj štetnih mikroorganizama, a istodobno promiče rast onih koji sudjeluju u borbi protiv karcinoma. Znanstvenici smatraju da je to jedan od mnogih primjera utjecaja sastava mikrobiote crijeva na odgovor organizma na lijekove.

U istraživanju je bilo obuhvaćeno 68 pacijenata s karcinomom prostate, uključujući one koji se liječe abirateron acetatom i one koji se liječe tradicionalnom terapijom uskraćivanja androgena. Prikupljeni su i analizirani uzorci stolica pacijenata te su otkrivene drastične promjene u sastavu mikrobiote crijeva pacijenata nakon uzimanja abirateron acetata. Bakterije u crijevima metabolizirale su lijek što je dovelo do značajnog povećanja broja bakterija vrste Akkermansia muciniphila. Tu bakterijsku vrstu nazivaju „probiotikom sljedeće generacije“, a njena važnost nedavno je istražena u nekoliko velikih studija o karcinomu. Pokazalo se da omogućuje bolji odgovor na imunoterapijsko liječenje karcinoma, a može izazvati i niz drugih pozitivnih zdravstvenih blagodati. Povećanje broja bakterija vrste Akkermansia muciniphila dovelo je i do povećane proizvodnje vitamina K2, čije je svojstvo inhibicije rasta tumora već dobro poznato.

Stručnjaci su također primijetili utjecaj terapije uskraćivanja androgena na sastav mikrobiote crijeva. Liječenje abirateron acetatom kao i tradicionalnim terapijama uskraćivanja androgena, dovelo je do smanjenja broja mikroorganizama koji koriste androgen. Dobiveni rezultati jasno pokazuju da sastav crijevne mikrobiote ima ulogu u odgovoru na liječenje, napominju znanstvenici. Također, ističu potrebu provedbe daljnjih ispitivanja interakcije lijekova i mikrobiote crijeva s ciljem iskorištavanja sastava mikrobiote da bi se poboljšali ishodi liječenja raznih bolesti.