Probiotici za mikrobiotu crijeva nedonoščadi

Probiotici za mikrobiotu crijeva nedonoščadi

Izvor: Cell Reports Medicine

Rezultati nove studije pokazali su da specifični sojevi bakterijskih rodova Bifidobacterium i Lactobacillus koji se daju nedonoščadi u kombinaciji s majčinim mlijekom mogu pomoći u izgradnji mikrobne populacije i zdravlja crijeva. Naime, u svijetu je jedno od devetero novorođenčadi rođeno kao nedonošče, odnosno prije 37. tjedna trudnoće. U usporedbi s onima koji su pravovremeno rođeni, nedonoščad se češće rađa carskim rezom, te je nerazvijenog imunosnog sustava. Zato dobivaju brojne terapije antibiotika i smješteni su u neonatalne jedinice intenzivne njege, što sve narušava rani razvoj crijevne mikrobiote. Taj poremećaj sastava mikrobiote crijeva povezan je s povećanim rizikom od infekcija opasnih po život i zdravstvenih problema poput astme kasnije u životu. Dosadašnja istraživanja otkrila su da rutinska primjena probiotika može biti korisna, jer čak dvostruko smanjuje stope nekrotizirajućeg enterokolitisa i sepse. Iako se u pojedinim bolnicama nedonoščad rutinski dohranjuje probioticima, to i dalje nije dio prakse u svim zdravstvenim ustanovama.

Britanski znanstvenici analizirali su podatke dviju skupina nedonoščadi: prva skupina uključivala je 101 novorođenče, koji su dobivali mješavinu probiotičkih sojeva iz bakterijskih rodova Bifidobacterium i Lactobacillus. Druga skupina obuhvaćala je 133 novorođenčadi koja nisu dobivala probiotik u obliku dodatka prehrani. Znanstvenici su prikupili i analizirali uzorke njihovih stolice tijekom prvih 100 dana života. Rezultati istraživanja pokazali su značajne razlike u profilu mikrobiote crijeva između dviju skupina. U sastavu mikrobiote crijeva nedonoščadi koja je dobivala mješavinu probiotika, uočen je velik broj bakterija iz roda Bifidobacterium.

Majčino mlijeko sadrži oligosaharide ljudskog mlijeka (HMO, engl. Human Milk Oligosaccharides) koje novorođenčad nije u mogućnosti probaviti, već služe kao hrana bakterijama. S druge strane, u sastavu mirobiote crijeva nedonoščadi koja nisu dobivala mješavinu probiotika, uočen je čitav niz bakterija, uključujući štetne rodove kao što su Staphylococcus, E. coli i Klebsiella.

Rezultati te studije pokazuju da je dodatak mješavine probiotika kod nedonoščadi povezan s povećanim brojem bakterija iz roda Bifidobacterium u crijevima te sa sastavom mikrobiote sličnijim onom koji je uočen kod pravovremeno rođene djece. Uz to, analizom uzoraka stolice utvrđene su niže razine HMO-a kod novorođenčadi koja nije dobivala mješavinu probiotika, ali više razine njihovih produkata razgradnje, acetata i laktata. Znanstvenici su izvijestili da navedeni sojevi povećavaju stupanj obrane koju pružaju stanice crijeva povezane s imunosnim sustavom.