Vijesti

Ulje račića krila u treninzima izdržljivosti

Email facebook twitter LinkedIn gbuzz
Ulje račića krila u treninzima izdržljivosti

Rezultati norveškog istraživanja pokazali su da ulje račića krila u obliku dodatka prehrani može pomoći u održavanju normalne funkcije mišića, jer sprječava smanjenje koncentracije kolina u krvi, što je uočeno tijekom treninga izdržljivosti. Tijekom proteklog desetljeća zabilježen je porast broja ljudi koji sudjeluju u događajima koji uključuju vježbe izdržljivosti, znanstvenici stoga nastoje istražiti nutrijente poput onih u ulju račića krila i njihov utjecaj na sportsku prehranu.

Ulje račića krila bogato je dugolančanim omega-3 višestruko nezasićenim masnim kiselinama (PUFA) – eikozapentaenskom (EPA) i dokozaheksaenskom masnom kiselinom (DHA). Njihova imunomodulatorna i protuupalna svojstva pridonose rješavanju niza bolesti povezanih s upalom. Ispituje se i njihova djelotvornost u sportskoj prehrani na vježbe izdržljivosti, posebno na oporavak, jer duga razdoblja dugotrajnih vježbi visokog intenziteta mogu negativno utjecati na imunosnu funkciju i upalne procese.

Kolin je esencijalna hranjiva tvar identificirana kao čimbenik koji ograničava izvedbu u vježbama izdržljivosti zbog svoje uloge u održavanju optimalne funkcije mišića tijekom duljih razdoblja tjelesne aktivnosti. Prethodno provedena istraživanja pokazala su da se kolin u cirkulirajućoj krvi koristi kao spremnik za ispunjavanje povećane potrebe za metilnim skupinama tijekom vježbanja. Ukoliko kolin iz cirkulirajuće krvi nije dostupan, to može utjecati na mišićnu izvedbu, što u konačnici dovodi do oštećenja i smanjene stimulacije mišića, što može pridonijeti umoru mišića na kraju intenzivne vježbe izdržljivosti.

Znanstvenici su u studiju uključili ukupno 47 triatlonaca, 12 žena i 35 muškaraca u dobi od 25-61 godine. Ispitanicima je nasumično dodijeljeno tijekom 5 tjedana prije utrke po 4 grama ulja račića krila na dan ili biljnog ulja kao placebo. Uzorci krvi prikupljeni su prije utrke, neposredno nakon završetka utrke i dan nakon utrke da bi se utvrdila razina kolina i njegovih metabolita. Rezultati su pokazali smanjenje koncentracije kolina u serumu od razdoblja prije utrke do završnice utrke. Daljnjim analizama utvrđena je veća koncentracija kolina u skupini koja je uzimala ulje račića krila u usporedbi s placebo skupinom, a u skupini koja je uzimala ulje račića krila zabilježen je značajno veći porast serumskog kolina nakon završetka utrke.

Znanstvenici zaključuju da bi nedostatak kolina tijekom utrke mogao negativno utjecati na mišićnu izvedbu, jer se time sintetizira manje neurotransmitera acetilkolina. Zbog toga, uzimanje ulja račića krila u obliku dodatka prehrani moglo bi biti učinkovito u poboljšanju izvedbe u sportovima izdržljivosti.

Izvor: Frontiers in Nutrition