Vijesti

Prednosti omega-3 za sportaše

Email facebook twitter LinkedIn gbuzz
Prednosti omega-3 za sportaše

 

Prvim sustavnim pregledom istraživanja na temu unosa ribljeg ulja kao dodatka prehrani kod sportaša, ustanovljen je niz pozitivnih djelovanja na zdravlje, uključujući kognitivnu funkciju, zdravlje imunosnog i kardiovaskularnog sustava te oporavak mišića. Znanstvenici su se usredotočili isključivo na randomizirana ispitivanja kontrolirana placebom kod sportaša. Naime, potrebe sportaša za EPA i DHA masnom kiselinom često su povećane u odnosu na opću populaciju. Engleski znanstvenici identificirali su 32 znanstvena rada koja su ispunila njihove kriterije za uključivanje u studiju. S obzirom na sposobnosti, sudjelovali su sportaši u rasponu od rekreativaca do elitnih sportaša, olimpijski i profesionalni sportaši. Prednosti su primijećene u raznim sportovima, uključujući i nogomet. Doze omega-3 masnih kiselina kretale su se u od 300-2.400 mg EPA na dan i od 400-1.500 mg DHA na dan. Ukupno 70% randomiziranih kontroliranih ispitivanja bilo je usredotočeno na muškarce.

Utvrđeno je da su upalni procesi u tijelu bili najčešće proučavana varijabla u radovima i, dok je primijećen dosljedan učinak na prigušivanje sinteze faktora nekroze tumora-alfa iz skupine citokina, podaci za ostale markere upale nisu bili relevantni. Uočeni su dosljedni učinci na oporavak mišića kada su se proučavale varijable poput boli mišića, skoka s predpripremom i aktivnosti kreatin kinaze. U pogledu potencijalnih prednosti uzimanja ribljeg ulja u obliku dodatka prehrani na kognitivnu funkciju, pronađeni su pozitivni učinci na vrijeme reakcije i raspoloženje, a bili su konzistentni u svim sportovima. Zaključno, daljnje studije vezane uz unos ribljeg ulja u obliku dodatka prehrani trebale bi uključivati rezultate koji opisuju razinu učinka te analizirati kontaminante i sadržaj dodataka prehrani.

Izvor: Advances in Nutrition