Probiotici ublažavaju posljedice alkoholne bolesti jetre

Probiotici ublažavaju posljedice alkoholne bolesti jetre

Znanstvenici su davali miševima alkohol i otkrili da probiotici mogu učinkovito ublažiti ozljede nastale kao posljedica bolesti alkoholne jetre. Bolest jetre i drugi čimbenici koji dovode do neravnoteže mikrobiote mogu ugroziti zdrava crijeva. U nedavno provedenoj studiji u Kini, istraživači su željeli ispitati načine postizanja ravnoteže mikrobiote crijeva i poboljšanja stanja jetre uslijed bolesti uzrokovane alkoholom. Postoji uska povezanost između mikrobiote crijeva i zdravlja ljudi, koja igra važnu ulogu u patogenezi bolesti jetre. Kronična kao i akutna konzumacija alkohola mogu dovesti do crijevne disbioze i patogenog bakterijskog rasta koji potiče kroničnu crijevnu upalu.

Točan način razvoja alkoholne bolesti jetre trenutno je nepoznat. Vjeruje se da dugotrajni i prekomjerni unos alkohola mijenja raznolikost crijevne mikrobiote, smanjuje sloj crijevne sluznice i ekspresiju proteina epitela, što dovodi do disfunkcije crijevne barijere, a endotoksemija i peroksidacija lipida u jetri pojačavaju se i izazivaju stvaranje velikog broja slobodnih radikala koji uzrokuju oksidativna oštećenja jetrenog tkiva.

Miševima je bio davan alkohol tijekom 8 tjedana. Na osnovu kombinacije prehrane i alkohola bili su podijeljeni u 5 skupina. U posljednja 2 tjedna dobivali su granule probiotika koje su sadržavale bakterije roda Lactobacillus rhamnosus (LGG) u niskim, srednjim i visokim dozama, zajedno s prehranom s visokim udjelom masti. Rezultati su pokazali da konzumacija 0,1 g granula s LGG-om na dan može kod miševa spriječiti alkoholom inducirano širenje gram-negativnih bakterija u ileumu i cekumu, te smanjiti količinu enterogenih endotoksina i upalni odgovor, a time i poboljšati stanje jetre. Utvrđeno je da je probiotički učinak LGG-a smanjio, ovisno o dozi, oštećenje jetre uzrokovano alkoholom putem smanjenja nakupljanja masti, ublažavanja oštećenja jetre te vraćanjem zdrave ravnoteže mikrobiote crijeva. Probiotički sojevi Lactobacillus i Bifidobacterium mogu sprječiti rast anaerobnih gram-pozitivnih bakterija, inhibirati rast gram-negativnih bakterija, pojačati fagocitoznu aktivnost stanica i pospješiti izlučivanje imunoglobulina IgA, a time i pojačati imunosnu funkciju stanica.

Izvor: Journal of Medicinal Food