Vijesti

Pozitivni učinci fitosterola na krvni tlak

Email facebook twitter LinkedIn gbuzz
Pozitivni učinci fitosterola na krvni tlak

 

Djelotvornost fitosterola na smanjenje kolesterola u krvi već je dobro utvrđena, a nova meta-analiza pokazuje da mogu pomoći i u regulaciji krvnog tlaka. Podaci prikupljeni iz 19 randomiziranih kliničkih ispitivanja pokazali su da dodatak fitosterola može sniziti sistolički i dijastolički krvni tlak u prosjeku za 1,55 i 0,84 mmHg. Na temelju trenutnih saznanja, suplementacija fitosterolima može biti korisna dodatna terapija kod pacijenata s hipertenzijom kao i komplementarna preventivna opcija kod prehipertenzivnih i normotenzivnih pojedinaca.

Fitosteroli i stanoli, zajedno s omega-3 masnim kiselinama, vodeći su spojevi u području kardiovaskularnog zdravlja. Klinički podaci pokazuju da svakodnevni unos od 1,5-3 g fitosterola/stanola može smanjiti ukupnu razinu kolesterola za 8-17%. Prema zdravstvenoj tvrdnji američke Agencije za hranu i lijekove, 1,3 g biljnih sterola na dan kao dio prehrane s niskim unosom zasićenih masti i kolesterola, može smanjiti rizik od srčanih bolesti. Za biljne stanole, dnevna doza iznosi 3,4 g. U časopisu Journal of Nutrition 2014. znanstvenici su uputili na povezanost istovremenog unosa omega-3 i sterola, smanjenja triglicerida od 9-16% te smanjenja LDL kolesterola za oko 13%.

Nova meta-analiza pokazuje da fitosteroli također mogu imati ulogu u regulaciji krvnog tlaka. Autori su prikupili 19 kliničkih ispitivanja koja su bila uključena u njihovu meta-analizu. Analiza podskupina prikupljenih podataka otkrila je da su primijećena značajna smanjenja sistoličkog i dijastoličkog krvnog tlaka u ispitivanjima koja su trajala manje od 12 tjedana. Dok su doze fitosterola više od 2.000 mg bile učinkovite za snižavanje sistoličkog krvnog tlaka, niže doze bile su učinkovite za snižavanje dijastoličkog krvnog tlaka. Iako su podaci pokazali pozitivne učinke ispitivanih spojeva u regulaciji krvnog tlaka, istraživači pozivaju na daljnja istraživanja da bi potvrdili zabilježena opažanja.

Izvor: Clinical Nutrition