Vijesti

Omega-3 za bolju funkciju mozga srčanih bolesnika

Email facebook twitter LinkedIn gbuzz
Omega-3 za bolju funkciju mozga srčanih bolesnika

 

Rezultati nove studije pokazali su da je uzimanje omega-3 masnih kiselina kao dodatka prehrani povezano s boljom funkcijom mozga kod osoba koje boluju od koronarne arterijske bolesti koja se javlja kada se plak nakuplja unutar stijenki koronarnih arterija, blokirajući dotok krvi u srce i povećavajući rizik od srčanog udara. Nakupljanje plaka može dovesti i do vaskularne demencije, pri kojoj određeni dijelovi mozga ne dobivaju dovoljno krvi.

U studiju je bilo uključeno 250 kognitivno zdravih ljudi s koronarnom arterijskom bolešću. Tijekom 30 mjeseci, polovici ispitanika dodijeljena je najveća preporučena količina omega-3 masnih kiselina iz ribljeg ulja, dok je ispitanicima kontrolne skupine dodijeljen placebo. Nakon 12 mjeseci i nakon 30 mjeseci, skupina koja je uzimala omega-3 pokazala je u odnosu na kontrolnu bolju koordinaciju, brzinu reakcije, pamćenje i sjećanje. Rezultati pokazuju da je bolja funkcija mozga povezana s većim unosom omega-3 masnih kiselina kod osoba s koronarnom bolešću.

U ostalim istraživanjima koja su se bavila navedenom temom, promatran je utjecaj omega-3 na funkciju mozga kod osoba koje već imaju kognitivno oštećenje ili demenciju. Međutim, ispitanici koji su promatrani u toj studiji bili su kognitivno zdravi, a pokazalo se da možda postoje pozitivni učinci omega-3 i prije nego započne proces opadanja kognitivnih sposobnosti.

Desetljeća istraživanja, uključujući klinička ispitivanja, pokazuju važnost omega-3 masnih kiselina kao bitnih nutrijenata za kognitivno, prenatalno i kardiovaskularno zdravlje. Omega-3 masne kiseline EPA i DHA neophodne su za normalno funkcioniranje mozga i njegov razvoj u svim razdobljima života. One izgrađuju stanične membrane i potiču stvaranje novih moždanih stanica. EPA i DHA su esencijalne masne kiseline, što znači da ih organizam ne može sam sintetizirati, već ih je potrebno unijeti hranom. Prema američkim prehrambenim smjernicama, odrasli bi trebali unositi oko 230 g ribe i morskih plodova tjedno, te ih konzumirati dva puta na tjedan umjesto mesa, peradi i jaja. Sve veći broj potrošača uključuje riblje ulje u svakodnevnu prehranu iz različitih razloga, između ostalog i za prevenciju srčanih bolesti te poboljšanje kognitivnog zdravlja.

Izvor: Journal of the American Heart Association