Vijesti

Omega-3 masne kiseline i anksioznost

Email facebook twitter LinkedIn gbuzz
Omega-3 masne kiseline i anksioznost

Novi pregledni rad predstavio je četiri potencijalna mehanizama kojima bi omega-3 masne kiseline mogle ublažiti simptome anksioznosti. Rad je obuhvatio 6 studija s ukupno 496 ispitanika. Iako je u razmatranje bilo uvršteno čak 197 studija, većina ih nije zadovoljila kriterije zbog pogrešne metodologije. Rezultati studije pokazali su čak četiri potencijalna mehanizma kojima bi omega-3 mogle djelovati blagotvorno kod anksioznosti: protuupalno djelovanje, povećana produkcija moždanog neurotrofnog čimbenika (BDNF), smanjenje kortizola te modulacija srčanog ritma.

Voditeljica studije dodatno je istaknula da je interpretaciju rezultata otežavala primjena omega-3 u znatno drugačijim količinama. Tako je primjerice jedna studija koristila ukupno 2.800 mg omega-3, druga 1.500 mg EPA i DHA, dok je treća koristila samo 255 mg ALA i LA u omjeru 4:1.

Budući da su u aktualnom radu naišli na istraživanja s iznimno različitom količinom omega-3 masnih kiselina korištenih u studijama, znanstvenici su dodatno dali preporuke za provedbu budućih istraživanja koja bi se bavila sličnom tematikom.

Izvor: Nutritional Neuroscience