Vijesti

Biljni ekstrakti za povećanje izdržljivosti kod sportaša

Email facebook twitter LinkedIn gbuzz
Biljni ekstrakti za povećanje izdržljivosti kod sportaša

U novom preglednom radu otkriveno je da sportaši sve češće koriste biljne ekstrakte umjesto sintetičkih droga da bi poboljšali izdržljivost i otpornost na umor. Znanstvenici su pregledni rad napravili na temelju brojnih ranije provedenih istraživanja na ginsengu, biljnim izvorima kofeina i efedrina te drugim biljkama s ergogenim svojstvima kao što su Tribulus terrestris, Ginkgo biloba i Rhodiola rosea.

Ginseng je među sportašima popularan zbog poboljšanja respiratornih funkcija pri izvršavanju kardio vježbi i snižavanja koncentracije laktata u krvi. Neka su istraživanja pokazala da utječe i na budnost, a stimulacijom kortizola povećava otpornost na umor. I guarana, papar i đumbir pokazali su osobit doprinos na mentalnom aspektu poboljšavajući koncentraciju i budnost.

Nadalje, pokazalo se da 1-2 mg kofeina po kilogramu tjelesne mase uz doručak, smanjuje vrijeme reakcije tijekom tjelovježbe, te potiče budnost. Jedno je istraživanje pokazalo i da uzimanje 2-9 mg kofeina/kg tjelesne mase, sat vremena prije tjelesne aktivnosti, poboljšava snagu, a kod trkača i biciklista uočen je porast u razini kateholamina (dopamina, adrenalina i noradrenalina) u serumu te poboljšanje u imunološkom odgovoru.

Istraživanje provedeno na biljci Ginkgo biloba pokazalo je da sedmotjedno uzimanje te biljke, uz ekstrakt biljke Rhodiola rosea, može dovesti do povećanja izdržljivosti i odgađanja umora kod mladih sportaša.

Bez obzira na brojne pozitivne učinke, znanstvenici savjetuju uzimanje biljnih ekstrakata s oprezom, jer u velikim količinama mogu štetno djelovati na bubrege i želudac. Zato zahtijevaju nova istraživanja koja će im pomoći shvatiti pozitivne i negativne učinke pojedinih biljaka na organizam pri tjelesnoj aktivnosti.

Izvor: Journal of the International Society of Sports Nutrition