Vijesti

Vlakna za vitku liniju ali i za druge dobrobiti

Email facebook twitter LinkedIn gbuzz
Vlakna za vitku liniju ali i za druge dobrobiti

Novo objavljeno istraživanje pokazalo je da učestali unos prehrambenih vlakana može spriječiti pretilost, metabolički sindrom i štetne promjene u crijevima poticanjem proliferacije dobrih bakterija. Tijekom četverotjednog istraživanja znanstvenici su miševe hranili hranom za glodavce na bazi žitarica, hranom bogatom mastima i siromašnom vlaknima, ili hranom bogatom mastima i vlaknima. Vlakna koja su se koristila u istraživanju bila su netopiva celulozna vlakna i inulin.

Rezultati su pokazali da je prehrana uz dodatak vlakana smanjila rast tjelesne mase i znatno utjecala na sprječavanje pretilosti te na smanjivanje veličine masnih stanica. Kod prehrane s inulinom uočeno je i smanjenje razine kolesterola i pretjerano visoke razine šećera u krvi. Također, kod prehrane uz dodatak inulina došlo je do proliferacije mikrobiote, što nije bilo uočeno kod prehrane sa žitaricama. Nadalje, prijelaz s hrane za glodavce na masnu prehranu kod miševa je izazvao smanjivanje mase debelog crijeva što može prouzročiti upale i metabolički sindrom. Masa debelog crijeva popravila se povratkom na hranu za glodavce.

Ti podaci su znanstvenicima dali uvid u mehanizme nastanka pretilosti i metaboličkog sindroma te u mogući način njihova sprječavanja i obnovljenog zdravlja oštećenih crijeva uz pomoć vlakna inulina. Potrebna su dodatna istraživanja na ljudima koja će potvrditi te rezultate.

Izvor: Cell Host & Microbe