Vijesti

Željezo i cink za brže trčanje?

Email facebook twitter LinkedIn gbuzz
Željezo i cink za brže trčanje?

Nova studija pokazala je da su žene koje su konzumirale posebnu mješavinu minerala i hranjivih tvari nakon mjesec dana trčale mnogo brže. Poboljšali su im se i rezultati u vožnji sobnog bicikla te na klupi za step aerobik. Istraživanje je uključivalo 28 žena u dobi od 18-30 g. od kojih je polovica uzimala dodatak prehrani sa željezom, cinkom, bakrom, karnitinom i fosfatidilserinom. Druga polovica ispitanica uzimala je placebo. Sve ispitanice bavile su se aerobnom tjelovježbom 6 mjeseci, najmanje 2-3 sata tjedno.

Uočeno je da su žene u skupini koja je koristila dodatak prehrani, nakon mjesec dana, 5 kilometara istrčale minutu brže nego prije početka uzimanja tog dodatka. Također, vožnjom sobnog bicikla prešle su 10 km, dok je prethodni rezultat bio 9,6 km, a kod step aerobika broj koraka se povećao. Poboljšanje u svim navedenim rezultatima nije uočeno kod kontrolne skupine koja je uzimala placebo.

U ponovljenom istraživanju sudjelovalo je 36 žena, a dodatak prehrani sadržavao je ovaj put manju količinu jedne od hranjivih tvari. Rezultati su ponovno uputili na poboljšanje u brzini trčanja, i to u prosjeku od 41 sekunde.

Znanstvenici su se na spomenute minerale i hranjive tvari usredotočili upravo zato jer imaju vrlo važnu ulogu u radu stanica pri tjelovježbi, a njihov se nedostatak vrlo često javlja kod mladih žena.

Izvor: Journal of the International Society of Sports Nutrition